Leadwerks Game Engine - 多機能ゲームエンジン

技研さんのサイトで知りました。

Leadwerksというゲームエンジンと、その他ツールの紹介です。
Single-user License $199.95
機能の充実さから比べると、比較的リーズナブルなエンジンかと思われます。

 

http://leadwerks.com/

 

 

ディファードダイナミックライティング

 - allows you to display an unlimited number of dynamic shadow-casting lights. No tricks, no hacks, just beautiful lighting that works like real life.
森林レンダリング

 - Our advanced rendering technology allows an unlimited number of trees and plants with enormous view ranges. Make dense jungles or plains covered in grass. Leadwerks can handle it all.
物理

 - Leadwerks provides an advanced physics simulation using Newton Game Dynamics, the most accurate real-time physics library in the world. Stable joints and silky smooth character motion means your game will feel just as good as it looks.
乗り物

 - Need a ride? Our vehicle system allows you to create vehicles with any number of tires, and combine them with physics joints. Build a big rig, a train, or go racing right in the editor.
アニメーション

 -  Bring your world to life with our advanced animation system. Leadwerks Engine supports hardware-accelerated skinned animation, with support for up to 256 bones per character. Movement can be controlled with animation, physics, or programmatic motion.
レンダリング

 - Leadwerks Engine is the graphical leader of the industry. Our renderer features bloom, depth-of-field, volumetric light scattering, screen-space directional occlusion (SSDO), high dynamic range (HDR), and more. If you want your games to look their best, you've come to the right place.
マテリアル - are the key to next-generation graphics. Choose from our library of effects include normal mapping, specular reflection, cube mapping, parallax occlusion mapping, and more.
地形

 - Make huge terrains covered in vegetation. Combine satellite images with painted layers for maximum realism.


ディファードライティングが出来るのはちょっとそそるなぁ
地形ツールも優秀で、Cryエンジンライクな、カーブから道路生成などもできちゃうようです。

 

言語はC, C++, C#, Lua
3Dデータの入力はFBXやCollada
対応OSはWindows 7, Vista, or XP

コンソールやスマホへの出力には対応してない感じですね

 

最低動作環境
NVidia GEForce series 7000 or ATI Radeon series 3000 graphics card
1.0 GHz CPU
512 MB RAM

推奨環境
NVidia GEForce 8800 or ATI Radeon 3870 graphics card
3.0 GHz CPU
2 GB RAM

 

 

 

また、
pureLIGHTというライトベイク用のツールも存在してます。
pureLIGHT for Leadwerks $350.00

http://leadwerks.com/werkspace/index.php?/page/products/_/tools/purelight-for-leadwerks-r6

そして、3D World Studio
マップ作成ツール的な物かな
Standard License $49.95

http://leadwerks.com/werkspace/index.php?/page/products/_/tools/3d-world-studio-r4

 

 

以前紹介したライト焼きこみツールgile[s] のシーンデータ(.gls)のインポートも出来るのね、びっくり

 

日本のゲーム会社って、貧弱な自社ツールを使い続けて、どんどん他国に遅れていくばかりだと思う・・
もっと海外のエンジンやらミドルウェアを使うべきだと思うよ本当に。
その経験が新しい日本製エンジンの開発につながるんじゃないかな?ちがうか
エンジンに頼りすぎると、何も開発できなくなる!とか言う人もいるしなぁ
ようわからん

と愚痴ってしまった・・・

 

 

 

 

 

 

 

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