UDK アップデートでiOS対応!

http://www.udk.com/news-beta-dec2010

 

Infinity Bladeも公開されたので、もうすぐと思っていたらついにきましたね!

シェーダーまわりも結構充実しています。

これは今後需要が増えそうで、期待。

 

以下グラフィック周りの機能抜粋

  • Graphics
    • State of the art graphics features on mobile
    • Flexible material system generates highly optimized OpenGL ES2 shaders
    • Real-time shadows (planar)
    • Particle systems
    • Bump offset mapping
    • Skeletal animation 
    • Shading
      • Real-time per-pixel lighting
      • Normal mapping
      • Specular lighting, including per-pixel specular
      • Dynamic lighting (movable, animated lights)
      • Animated materials
      • Translucency, opacity masks
      • Rim lighting
      • Fresnel effects
      • Texture blending
      • Vertex coloring (paintable meshes)
      • Emissive lighting
      • Vertex deformation (foliage, cloth rendering)
      • Environment mapping
      • Baked ambient occlusion (skeletal meshes)
      • Water surface effects
      • Masking for emissive, environment maps, rim lights and more

 

 

 

 

 

 

 

 

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